Ekonomi

Porsche elektrikli araç satış hedefini revize ederek pazar talebine uyum sağladı

BERLİN – Üst düzey otomobil üreticisi Porsche (ETR:P911_p), elektrikli mobiliteye geçişin beklenenden daha yavaş ilerlediğini kabul ederek elektrikli araç (EV) satış hedeflerini değiştirdi. Şirket daha önce 2030 yılına kadar satışlarının %80’inin tamamen elektrikli olması yönünde iddialı bir hedef belirlemişti. Ancak bu hedef artık müşteri talebine ve elektromobilite sektörünün genel büyümesine bağlı.

Porsche yakın zamanda yaptığı bir açıklamada, elektrikli araçlara geçişin beş yıl önce tahmin edilenden daha uzun süreceğini kabul etti. Firma, on yılın sonuna kadar araçlarının %80’inden fazlasının tamamen elektrikli olmasını sağlamaya hazır, ancak bu artık pazar talebi ve elektromobilite sektöründeki gelişme hızı gibi dış faktörlere bağlı.

Lüks otomobil üreticisinin temkinli duruşu, Mercedes-Benz (OTC:MBGAF) ve Renault (EPA:RENA) gibi diğer büyük otomotiv şirketlerinin yöneticilerinin önceki elektrikli araç satış hedeflerinin iddialı olması konusunda benzer duyguları ifade etmesiyle daha geniş bir endüstri eğilimini yansıtıyor. Bu şirketler, tüketicilerin benzinle çalışan araçlardan uzaklaşma konusundaki tereddütlerinin, elektrikli araçların beklenenden daha yavaş alımından kısmen sorumlu olduğunu gözlemlemişlerdir.

Porsche de bu yıl birincil pazarlarında eşit olmayan elektrikli araç satış performansı bildirdi. Şirket, Çin’in elektrikli araçlara yönelik güçlü bir talep gösterdiğini, Avrupa’nın pazar büyümesinin daha ılımlı olduğunu ve Amerika Birleşik Devletleri’nin düzensiz bir benimseme oranı gördüğünü belirtti.

Porsche, pazardaki bu farklılıkların üstesinden gelmek için, hem içten yanmalı motorlu araçların hem de elektrikli modellerin paralel olarak geliştirilmesini içeren “çifte stratejisinin” önemini vurguladı. Bu yaklaşım, şirketin mevcut tüketici tercihlerine hitap ederken, elektrikli araçların otomotiv dünyasına hakim olabileceği bir geleceğe hazırlanmasına olanak tanıyor.

Açıklama, şirketin elektrikli aracı Macan Turbo’yu 25 Nisan 2024 tarihinde Pekin Uluslararası Otomotiv Fuarı’nda (Auto China 2024) sergilemesinin ardından geldi. Etkinlik, Porsche’nin stratejilerini pazar gerçekleriyle uyumlu hale getirmek için ayarlarken bile elektrifikasyona olan bağlılığının altını çizdi.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu